Ahad, Mei 23, 2010

LOGO & KOLEKSI AFATS JADI KENANGAN























BUAT SEMUA SAHABAT AFATS 13 YANG MASIH MENGINGATI LOGO TERSEBUT..........
Masihkah kita ingat Logo tersebut?
Logo tersebut adalah lambang kenangan kita semua semasa sama-sama belajar menuntut Ilmu di AFATS Port Dickson Negeri Sembilan sekitar 1980 - 1982 begitulah kalau tak silap Wak kan?
Logo tersebut tak akan berubah dan terpadam dijiwa kita walau berapa tahun sekalipun kita sudah meninggalkanya. Setelah lebih 30 tahun kita meninggalkanya sekarang, namun mungkin jika kita terpandang, kita tak akan melupainya. Tidak sesiapapun boleh dan berani mengubahnya walau ada yang cuba untuk berbuat demikian.
Kesimpulanya....Setiap tempat untuk semua insan menuntut ilmu secara sah mesti ada Logo tersendiri. Contohnya Sekolah-sekolah, IPTA, IPTS dan mana-mana institusi samaada Kerajaan atau Swasta. Jika kita lihat, pelbagai bentuk, rupa dan warna tercipta sebagai lambang kenangan setiap pelajar yang yang belajar disitu. Jika kita belajar di sekolah pondok yang tidak diiktiraf saja yang tidak mempunyai Logo kerana semua yang tidak berdaftar, bermakna tidak sah disisi undang-undang, kita ibaratkan menuntut ilmu tanpa pengiktirafan dan boleh jadi ilmu songsang.
Kita semua bekas AFATS 1 Malaysia tidak mungkin ada yang begitu kan?
Coretan ikhlas dari.......Wak K





Tiada ulasan: