Khamis, November 15, 2012

Perjalanan rohani...

 di perkarangan masjid Narbawi, Madinah..panas terik masa mencapai 38C
 dengan mak aku di perkarangan masjid Quba...
 dihadapan kubah hijau, kawasan asal masjid nabi...disitulah terdapat makam nabi SAW dan dua sahabat Abu Bakar dan Omar.
 dengan jemaah dari Afrika...tertarik tengok baju dia orang, menarik siap ada peta lagi.
 merenung dan bermuhasabah diri...
 bersama keluarga aku yg turut sama menunaikan haji pada kali ini...
 bersama Baitulallah yg telah ada didepan mata...gementar rasa hati.
 bermiqat di satu miqat untuk mula buat umrah...sebelum buat haji buat umrah dulu bagi banyak skit..
 sempat bertemu dgn Samsul Ghau2 di restauran melayu kawasan menara jam...
 maktab malaysia di Arafah...menunggu hari wukuf.
 khemah yg bersesak di tanah Arafah semasa wukuf...kena banyak bersabar beb..
 saat melontar kubra pada 10 zulhijah...kena buat malam org tak ramai sangat..
 aku suruh dia gunting stail rock...dia pergi gondolnya pala aku..
 jumpa plak brd pak ya skot G11..semasa perjalan balik dari melontar
saat kembalinya aku disambut olih kaum keluarga dan adik beradik ..penuh kesayuan dan kegembiraan.

4 ulasan:

Tan Sri berkata...

Pak aji ajak kb tambah g lak kat ujung, glamourrrrrr...

Tan Sri berkata...

Aji vouge tuuuuu

Tan Sri berkata...

Pak aji ajak kb tambah g lak kat ujung, glamourrrrrr...

Tan Sri berkata...

Vogue